Forum > Toernooien > Toernooi interesse en snelheid
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
F1

11 Sep 2019 om 10.19
Dag allen,
Ik heb eindelijk weer wat tijd gevonden om weer wat meer hier online te zijn. Spelletjes speelde ik altijd wel door, maar dingen voor de toernooien zaten even op het tweede plan. Met twee kleine kinderen is het soms even hectisch (wisten jullie al dat ik in april weer vader ben geworden van zoon Juda?). Daarnaast vakantie etc. weer gehad.

Ik wilde even een kleine peiling doen m.b.t. de toernooien. Ik heb de indruk dat het over het algemeen wat rustiger is op de site, maar dat ook de aanmeldingen voor toernooien wat minder worden. Hoewel er ook nog steeds een aardige vaste groep is.
Er lopen nu 3 toernooien, waarvan er 2 mijns inziens echt heel lang duren. Voor de meeste mensen is dat helemaal niet leuk, wat ik goed begrijp.

Vandaar de peiling. Ik vind het namelijk nog best leuk om weer toernooien te organiseren en veel werk kost het over het algemeen niet. Maar als ik het voor 5/6 mensen doe, dan is dat misschien een beetje jammer van de moeite. Ik hoor dus graag of je nog interesse hebt in toernooien.

Daarnaast wilde ik een voorstel doen m.b.t. de snelheid van toernooien. Ik merk dat ik het als organisator lastig vind om de stekker ergens uit te trekken. Deels omdat een potje dan bijvoorbeeld met 1 persoon minder helemaal opnieuw gespeeld moet worden (bij meer persoons spellen) en deels omdat ik het iedereen gun om gewoon mee te kunnen doen aan een toernooi.
Tot nu toe was het verzoek 1 zet/dag te doen. Echter werd dit niet echt gehandhaafd. Ik wilde dus een paar regels van te voren vaststellen over wanneer ik ingrijp. Dan kan ik mezelf daaraan houden, maar weet iedereen ook van te voren wanneer het over is.
Deze regels wilde ik voorstellen:

- 1 week niet actief [b]zonder opgaaf van reden[/b] --> mailtje van de organisatie. Indien binnen 1 week na herinnering nog niet actief of reden afwezigheid doorgegeven, dan uit het toernooi zetten.

- 2 weken verminderd actief, zonder opgaaf van reden (ik vind 4 zetten per week dan een redelijke gemiddeld) --> aansporing. Indien de 2 daaropvolgende weken dit blijft, dan uit het toernooi zetten.

- Uit het toernooi zetten:
Bij 2 speler spellen, betekent dit dat alle potjes automatisch als verloren worden beschouwd, ook degene die al wel afgerond zijn. Bij meer persoonsspellen betekent dit dat ze opnieuw gestart dienen te worden met de overgebleven spelers en wordt de betreffende speler automatisch laatste in elk spel.

Daarnaast dacht ik misschien rustige en snelle toernooien te organiseren. Bijvoorbeeld een minimaal 6 zetten/week toernooi als snel toernooi en minimaal 4 zetten/week als rustig toernooi.

Mijn vragen aan jullie zijn:
- Heb je nog zin in toernooien?
- Wat vindt je van de voorgestelde regels om het tempo in het toernooi te houden? En zou je nog meedoen als deze regels gelden?
- Wat vindt je van het idee van rustige en snelle toernooien? En aan welke toernooien zou je dan meedoen?


jeroenbiemans
11 Sep 2019 om 10:34
Ik vind toernooien erg leuk om te spelen. De regels vind ik fijn om de snelheid er enigszins in te houden.

Ik speel met alle toernooien mee :-)
AxeCrazy

11 Sep 2019 om 11:14
ik doe ook graag mee
Jonkvrouw_Swaan

11 Sep 2019 om 13:01
Deze regels lijken mij prima.

En of die regels nu wel of niet ingevoerd worden: ik blijf meedoen met toernooien.
Walter_de_Zanger

12 Sep 2019 om 08:24
Ik doe natuurlijk ook mee.

Is het niet een idee om ergens bijgehouden wordt hoe lang speler over zijn beurt doet. en iets van een voortschrijdend gemiddelde. (per spel)
Ash Noviomagum
12 Sep 2019 om 18:49
Ik blijf ook gewoon meedoen aan de toernooien en ja, snelle en langzame toernooien vind ik een goed voorstel, mits de deelnemers zich hier bij de inschrijving dan ook wel echt aan commiteren.
Enige kanttekening, wellicht is 4 zetten per werk voor een langzaam toernooi alsnog te hoog gegrepen. Ik denk dat voor bepaalde spelers 2 a 3 zetten per week al max is.
Rikje
12 Sep 2019 om 19:58
Ik doe met alles mee, snel en langzaam :)
Tecumseh
12 Sep 2019 om 20:48
Ik blijf de toernooien meedoen. Ik vraag me echter af of een opsplitsing in snelle en langzame toernooien wenselijk is, denk dat dit alleen de spoeling dunner maakt.

Ik het wellicht mogelijk om iets van notificaties te krijgen als je aan de beurt bent?
Tsja

12 Sep 2019 om 21:57
[quote:Tecumseh]
Ik blijf de toernooien meedoen. Ik vraag me echter af of een opsplitsing in snelle en langzame toernooien wenselijk is, denk dat dit alleen de spoeling dunner maakt.

Ik het wellicht mogelijk om iets van notificaties te krijgen als je aan de beurt bent?
[/quote]
Je kan mail notificatie aanzetten in je profiel, maar dan krijg je die per beurt bij elk spel...
El_Capitan
13 Sep 2019 om 18:36
Ik zal niet meer meedoen met een volgend toernooi helaas. Omdat het zo lang duurt voordat een spelletje afgelopen is verlies ik alle zin om ook nog maar een beetje mijn best te doen. Heel slecht, ik weet het.
En ik ben een heel erg voorstander van turn-based, dus dat is het niet. Maar als je soms een week of langer moet wachten voordat je weer een zet mag doen dan ben ik gewoon echt kwijt waar ik mee bezig was. En het motiveert mij ook totaal niet om elke dag even te kijken (dat doe ik dus ook niet meer... sorry).

De consequentie hiervan is helaas ook dat ik deze site ga verlaten. Ik speel nog echt heel veel online, maar dan ergens anders. En dit klinkt nogal stom en hard om zo te zeggen, maar zo bedoel ik het niet. Dit is een perfecte site met geweldige mensen, de beste, alleen op het moment dat het mij niet meer interesseert of ik een spelletje win of verlies dan is het tijd om te stoppen.
El_Capitan
13 Sep 2019 om 18:42
Overigens vind ik de voorgestelde snelheidsregels (nou ja, vooral de niet actief regelsn) dus wel echt veel te traag ook. 1 zet per week. Dan heb je bij een rondje Stenen tijdperk alweer je nieuwe salaris binnen...

De opzet van 6 zetten per week en 4 zetten per week lijken mij dan weer beter. Echter het probleem blijft wel een beetje dat daarvoor een actie van de organisator/admin nodig is. Dat vergt heel veel harde maatregelen.
Fijner zou het denk ik zijn als je na een week er gewoon automatisch uitgekegeld wordt. Zonder pardon. En dan het liefst met een timer en een automatische herinnering via de mail als je bijna aan je tijd zit. Maar ik begrijp ook wel dat dat wel heel veel werk is voor Tsja... ;)
El_Capitan
13 Sep 2019 om 18:48
En je ziet nu overigens dat er weer heel wat nieuwe potjes in het overzicht staan. Maar dat is iets tijdelijks en ook vooral vanwege dit topic.

Je zou eigenlijk al wel een klein beetje kunnen concluderen dat het aan het doodbloeden is. De laatste maanden stonden er gemiddeld 20/24 spellen die bezig waren en misschien heel af en toe eentje open. Dat is jammer, maar zolang het niet echt uit de mensen zelf komt is dit trekken aan een dood paard.

En ik zeg dit veel te hard, dat weet ik en daarvoor mijn excuses, maar ik vraag mij af hoeveel mensen nog aan een nieuw toernooi actief zullen deelnemen. Misschien 12?

Op zich ook voldoende voor heel veel toernooien tegen hele leuke mensen, dat is wel zo.
Vogeltje

13 Sep 2019 om 18:49
Ik merk dat ik de laatste maanden echt nauwelijks nog aan feuer heb gedacht, omdat ik veel te druk ben geweest met andere dingen.
Hoewel ik de toernooien ontzettend leuk vind, zie ik mezelf teveel als vertragende factor en kan ik dus beter niet meer meedoen
F1

14 Sep 2019 om 22:27
[quote:El_Capitan]
Overigens vind ik de voorgestelde snelheidsregels (nou ja, vooral de niet actief regelsn) dus wel echt veel te traag ook. 1 zet per week. Dan heb je bij een rondje Stenen tijdperk alweer je nieuwe salaris binnen...
[/quote]

Hoi Cap, ik begrijp je hele reactie en herken het gevoel (hoewel ik zelf te fanatiek ben om het me niet te laten uitmaken wie wint of verliest).
Op de specifieke zin hierboven wil ik wel even reageren. Het gaat om aantal zetten per persoon per spel. Het om het aantal zetten per spel. Ik verwacht dat 4 zetten per persoon in een week. Dus 16 totaal.

Het gevoel van doodbloeden van de site (hoe leuk de mensen en de site ook was/is) wil ik ook nog wel op reageren. Omdat dat ook de reden was dat ik dit draadje heb opgezet en te kijken hoeveel interesse er nog is. Tot nu toe u positieve reactie is inderdaad niet denderend. Maar aan de andere kant zoals je zegt een toernooitje met een paar leuke mensen die wel doorspelen kan al genoeg zijn om plezier te hebben.
Daarom denk ik dat ik het wel gewoon blijf proberen. Wie weer zien we je nog eens hier terug;-)
El_Capitan
14 Sep 2019 om 23:44
Ik zou het ook heel erg jammer vinden als deze website verdwijnt. Hij is positief uniek.

Jammer genoeg voldoet hij compleet niet meer aan mijn eisen voor wat betreft het spelen van spelletjes online. Voor de andere website via welke ik speel betaal ik met volle overtuiging € 24 per jaar om er premium member te zijn. Het aantal spellen is daar absurd hoog en elke maand komt er minstens 1 nieuwe bij. Ook dat is wel waar ik naar op zoek ben. Ik hou er van om nieuwe spelletjes te ontdekken. Tel dat op bij de uitermate efficiente wijze van voortgang van de spelletjes en ik kan maar 1 keuze maken...

En nu zul je zeggen dat ik geen keuze hoef te maken. Maar dat moet ik wel, want ik erger me dood aan de traagheid hier. Echt compleet. En die traagheid zorgt er ook voor dat ik ook maar 1 a 2 keer per week inlog om te kijken of ik nog iets moet doen.

En dit is natuurlijk ook geen topic over of ik lid blijf of niet, dat boeit totaal niet. Maar het is wel een mening. En ik denk dat ik nog wel lid blijf, alleen de toernooitjes sla ik over. En dat betekend dus ook dat ik niet meer speel. En dat vind ik zelf vooral jammer.
Rikje
16 Sep 2019 om 10:21
het is denk/vrees ik ook vooral een zichzelf versterkend effect. Omdat je minder vaak aan de beurt bent omdat je moet wachten, log je minder vaak in, waardoor anderen hetzelfde hebben, waardoor die ook weer trager spelen
El_Capitan
18 Sep 2019 om 19:29
Precies dat Rikje.
Want ik speel op die andere site dus gewoon elke dag. Hier niet. Omdat ik toch ook wel weet dat ik waarschijnlijk niet aan de beurt ben. En als ik dat wel ben, dan boeit het niet dat het nog een paar dagen langer duurt. Of je nou over een spelletje Stenen Tijdperk 4 maanden of 14 maanden doet...
Vogeltje

19 Nov 2019 om 15:24
Nu ik de nieuwe toernooien open zie staan, begint het toch wel weer een beetje te kriebelen.
Nog maar eens even over nadenken, want de laatste dagen kom ik hier wel weer regelmatig...
F1

19 Nov 2019 om 15:38
Haha ik zou het leuk vinden. Doe gerust mee. Ik gooi je er wel uit als het toch niet gaat ;-).
Jonkvrouw_Swaan

19 Nov 2019 om 16:23
Gezellig meedoen Vogeltje! Leuk!
Vogeltje

23 Nov 2019 om 17:07
[quote:F1]
Haha ik zou het leuk vinden. Doe gerust mee. Ik gooi je er wel uit als het toch niet gaat ;-).
[/quote]

Ik heb me ingeschreven, stuur me anders maar gewoon een berichtje of appje, voordat je me eruit gooit ;)
Jonkvrouw_Swaan

23 Nov 2019 om 17:21
Top dat je meedoet!
F1

23 Nov 2019 om 20:26
[quote:Vogeltje]
[quote:F1]
Haha ik zou het leuk vinden. Doe gerust mee. Ik gooi je er wel uit als het toch niet gaat ;-).
[/quote]

Ik heb me ingeschreven, stuur me anders maar gewoon een berichtje of appje, voordat je me eruit gooit ;)
[/quote]

Tuurlijk, ik overdreef een beetje ;)
Piet
29 Nov 2019 om 20:26
[quote:Vogeltje]
[quote:F1]
Haha ik zou het leuk vinden. Doe gerust mee. Ik gooi je er wel uit als het toch niet gaat ;-).
[/quote]

Ik heb me ingeschreven, stuur me anders maar gewoon een berichtje of appje, voordat je me eruit gooit ;)
[/quote]
idem ;)

zal wel weer even duren voor deze site weer in m'n vaste rondje te bezoeken sites is ingeslopen vrees ik
Walter_de_Zanger

29 Nov 2019 om 21:26
Dan moet je maar vast gaan oefenen door een spel te openen ;)
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]