Forum > De site > Totale afwezigheid speler
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
Tecumseh
18 Jan 2009 om 00.07
Is er al over nagedacht wat er gedaan kan worden aan spelers die wegblijven terwijl ze nog in een spel actief zijn?

Zoals in mijn huidige Maharadja spelen heb ik nog 1 speler staan die sinds 29 december niet meer op de site gezien is. Wellicht is er een mogelijkheid om die speler per mail te bereiken. Ik heb echter geen mailadres (ook niet wenselijk lijkt me).

Is er als laatste redmiddel nog de mogelijkheid om een speler te vervangen?


Elenitza

18 Jan 2009 om 10:29
Kan het zijn dat de betreffende speler op vakantie is?
Een spel gaat weg (gewoon weg weg) als er een maand niets meer in gebeurd is. Ene kant is dat misschien wat lang als het is omdat mensen gewoon niet meer willen komen hier, aan de andere kant tijdens vakantieperiode kan het wel zijn dat mensen nog in een spel zitten op het moment dat ze weg gaan. Dan is het niet echt wenselijk als dan na 1 of 2 weken het spel ineens weg is.

Speler vervangen.. Ik weet het niet.. Want ook dan zit je met de vraag, vanaf welke termijn mag je spelers gaan vervangen? Ik zou het niet prettig vinden om na een week vervangen te worden als ik net een week ziek op bed gelegen heb. Of als ik terugkom van een leuke vakantie.

Mailadres is niet verplicht om in te vullen bij registratie, dus mail sturen zou alleen kunnen als dat ingevuld is.
En ook dan de vraag na hoeveel tijd je een mail gaat sturen.
rober

27 Jul 2009 om 10:33
Wellicht een idee om in je profiel aan te kunnen geven of je op vakantie bent?
Op de site Speilbyweb kan dat .
Het is dan wel aan de disciopline van de speler om dit ook aan te geven.
Tsja

27 Jul 2009 om 10:34
Toevallig liepen wij ook met dat idee, afgelopen week :)
Dat verhelpt overigens niet ineens totaal wegblijven van een speler...
rober

27 Jul 2009 om 10:38
nee da's idd waar.
Op een franse site zit ik ook vast in spellen die al een jaar stilliggen.
Terwijl andere sites wel bv een termijn van een maand hanteren, waarna een spel of gedelete wordt, of op de adoptielijst komt. Dat laatste werkte toch best goed vond ik.
Elenitza

27 Jul 2009 om 10:48
Open spellen die binnen een week niet gestart zijn worden verwijderd. En spellen die bezig zijn waarin een maand niets is gebeurd worden ook verwijderd.
En als mensen langer dan een maand op vakantie willen, kan dat prima, moeten ze ons alleen even een berichtje sturen, dan zorgen wij er wel voor dat het spel niet verwijderd wordt.

En voor vakanties is het nu nog inderdaad aan de spelers om dat te melden in de chat van het spel. Maarja, als je veel spellen speelt ben je even bezig
Dus daarom zaten wij ook al te denken van iets aangeven in het profiel, dat voor de andere spelers dat ook duidelijk is.
rober

27 Jul 2009 om 14:49
Ik weet niet of dat hier kan, maar bij die spielbyweb site kwam dan een koffertje achter je naam te staan. En als je daar dan overheen gaat met je muis zag je een soort pop-up met van wanneer tot wanneer die persoon weg was. Heel informatief.
Elenitza

27 Jul 2009 om 14:54
In principe kan alles aangezien we het zelf bouwen, maar het moet wel binenn de mogelijkheden blijven .

Ik zat zelf te denken om voor het tekentje van "spel bezig" een vakantieplaatje neer te zetten ofzo. Maar ik weet nog niet wat ik van een pop up vind.
Tsja

27 Jul 2009 om 15:00
Popup zal waarschijnlijk eerder een tooltip zijn :)
rober

27 Jul 2009 om 15:05
Zou goed kunnen, daarom zei ik ook "soort van".
Ik heb daar helemaal geen verstand van
Tsja

27 Jul 2009 om 15:13
Ik heb al een tof plaatje gevonden

rober

27 Jul 2009 om 15:25
prachtig, ik zou n al meteen op vakantie willen, alleen daarom.
Rick
27 Jul 2009 om 15:55
Dat is a) een goed idee, gelijk duidelijk, en b) een mooi plaatje ervoor inderdaad
Tsja

28 Jul 2009 om 23:35
Ik heb het profiel een beetje aangepast ;)
Voor de gein sta ik op dit moment even op "op vakantie" ;D
Nog op- of aanmerkingen?
rober

29 Jul 2009 om 10:39
Ziet er prima uit,
en die berichtregel zie je als je er overheen gaat met je muis. top
Tsja

29 Jul 2009 om 10:52
Nou, fijne vakantie dan ;D
rober

29 Jul 2009 om 11:12
Ik moet helaas nog een paar weken.
Maar deze site maakt het iets dragelijker ;D
Rick
29 Jul 2009 om 12:54
Ziet er grappig uit, well done :)
Jonkvrouw_Swaan

31 Jul 2009 om 16:10
Is er een mogelijkheid dat jullie een inactieve speler een waarschuwing (schop onder de kont) geven? Degene over wie ik het heb, is 23 juli voor het laatst online geweest, maar heeft al heel veel langer geen zet meer gedaan in het LC spelletje van zoon. En dat geldt ook voor de LC spelletjes van anne-renske, Hans en Vogeltje. (En misschien ook wel voor andere spelletjes?) Het spelletje van zoon staat denk ik al bijna 1,5 maand open. Ik geloof er niets van dat deze persoon op vakantie is, want dan zou hij/ zij al voor de zomervakantie weg moeten zijn gegaan, en hij/ zij heeft een leerplichtig kind. (Ik denk dat Elenitza wel weet over wie ik het heb.)
Elenitza

31 Jul 2009 om 17:25
Ik wel al over wie je het hebt ja.

Ik ga overleggen met Tsja wat wij daaraan kunnen doen. Het mailadres van deze persoon is bij ons bekend.
Echter, als wij nu 1x een schop onder de kont geven, bestaat de kans dat we dat vaker moeten doen.
Dus ik zit nog te denken wat dan handig is. In welke gevallen zou een speler een schop onder de kont moeten krijgen, en na welke tijd?
Jonkvrouw_Swaan

31 Jul 2009 om 18:15
[quote:Elenitza]
In welke gevallen zou een speler een schop onder de kont moeten krijgen[/quote]
Ik denk als een speler wel (evt. meerdere malen) online komt, maar geen zet(ten) doorgeeft.

[quote: Elenitza]en na welke tijd?[/quote]
Daarvoor moet je denk ik wel een redelijke termijn aanhouden, dus een week of 2/ 3. Er kunnen immers redenen zijn waarom er niet gespeeld wordt. En daarbij misschien ook laten afhangen of er wel/ geen contact is geweest tussen de spelers onderling over het niet-spelen. Dat zou je dan of in de chat moeten kunnen zien, of moeten horen van 1 van die spelers.
Elenitza

31 Jul 2009 om 19:41
Na een maand geen activiteit in het spel wordt het spel sowieso verwijdert.
Jonkvrouw_Swaan

31 Jul 2009 om 21:57
Dat weet ik. Maar dat is toch jammer.

Na 2,5 week dan een waarschuwing geven?
Voor jullie betekent dat zeker extra werk? Of zou je in kunnen bouwen dat er automatisch een waarschuwing gaat naar de niet-actieve speler?
yorrickje
02 Aug 2009 om 17:38
2,5 week? ik denk dat na 1 week al prima is. Natuurlijk mits de speler niet heeft aangegeven op vakantie te zijn (mocht dat er komen)
Elenitza

02 Aug 2009 om 19:19
En dan geef je iemand een waarschuwing.. En dan..
Hang je er dan consequenties aan? Of blijft het bij een waarschuwing?

Veel mensen hebben nog geen mail ingevoerd omdat dat eerst niet nodig was voor registratie. Dan het niet mogelijk om iemand via mail een schop onder de kont te geven.. Hoe los je dat dan op?
Want de een wel, en de ander niet vind ik ook niet echt netjes.
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]