Forum > De site > werking email notificatie
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
Elenitza

17 Apr 2011 om 23.30
We zitten na te denken om een email notificatie te maken. Echter we weten niet echt hoe we dat moeten laten gaan werken.
Want als je een keer een realtime spelletje tussendoor speelt dan wil je niet ineens overspoelt worden met mailtjes van "jij bent aan de beurt". Buiten het feit dat dat mogelijk vrij zwaar is voor de server, lijkt ons dat ook gewoon niet wenselijk en niet handig.

Maar hoe zorg je dat je wel regelmatig genoeg een mailltje krijgt als je aan de beurt bent, maar niet bij realtime spelen.

Een mogelijkheid zou zijn om pas een mail te sturen als je al een aantal uren aan de beurt bent, maar wat is dan een handig aantal uren.
Of op vaststaande tijden op de dag kijken wie er aan de beurt is en die mailen. Maar hoe vaak is dan handig?

Dus, wat vinden jullie handig bij een mail systeem voor als je aan de beurt bent?
Roep maar gewoon wat je handig lijkt, dan hoor je vanzelf of dat voor ons haalbaar is om te maken of niet..



F1

13 Mar 2012 om 09:37
Krijgen mensen bij het registreren van een nieuw account dit tijdens de registratie al te zien? Of moeten ze na registratie nog een keer aangeven in hun profiel dat ze dit wel of niet willen? Ik zou zelf voor het eerste pleiten.
Krijgen alle reeds bestaande accounts een eenmalige mail dat dit systeem nu bestaat?
Krijg je per spel een email notificatie? Of zou je het zo kunnen instellen dat als er eenmaal één gestuurd is, er pas weer een nieuwe gestuurd wordt als je op de site bent geweest?
Tsja

13 Mar 2012 om 09:40
Een boel vragen, en de antwoorden zijn op dit moment:
Nee, Ja, Nee, Ja, Nee ;)

Op dit moment is het alleen direct een mailtje, per spel, als je aan de beurt bent, als je het ingesteld hebt in je profiel. Maar er valt natuurlijk over van alles nog te discussieren. Sterker nog; over de meeste dingen die je noemt heb ik nog helemaal niet nagedacht.
Jonkvrouw_Swaan

13 Mar 2012 om 09:55
Ik kan in mijn profiel net aangegeven of ik wel/ niet een emailnotificatie wil. Heb die optie niet staan. Nu vind ik dat helemaal niet erg, want ik wil toch geen notificaties.......
Maar klopt het dat ik het niet kan aan-/ uitvinken?
Tsja

13 Mar 2012 om 09:59
[quote:Tsja]
Binnenkort zal er email-notificatie toegevoegd worden; instelbaar via het profiel uiteraard. [...] We hebben net een succesvolle test gedaan bij Jambo :)
[/quote]
;)
Jonkvrouw_Swaan

13 Mar 2012 om 10:05
Sorry, heb de 1e pagina niet gelezen, alleen de reactie van F1.
Elenitza

13 Mar 2012 om 15:55
[quote:F1]
Krijgen mensen bij het registreren van een nieuw account dit tijdens de registratie al te zien? Of moeten ze na registratie nog een keer aangeven in hun profiel dat ze dit wel of niet willen? Ik zou zelf voor het eerste pleiten.
Krijgen alle reeds bestaande accounts een eenmalige mail dat dit systeem nu bestaat?
Krijg je per spel een email notificatie? Of zou je het zo kunnen instellen dat als er eenmaal één gestuurd is, er pas weer een nieuwe gestuurd wordt als je op de site bent geweest?
[/quote]

Goede punten om over na te denken..
Gaan we nog doen ;)
F1

13 Mar 2012 om 19:10
Hehe... is goed :). Haast je vooral niet hoor ;)... Er zijn tenslotte belangrijkere dingen...
Tsja

14 Mar 2012 om 20:51
De [b]aangekondigde[/b] functionaliteit zit er nu (als het goed is ) in :)
rober

15 Mar 2012 om 08:47
Mooi, we gaan het uitproberen.
F1

15 Mar 2012 om 08:56
Hij doet het bij mij in ieder geval. Heb hem ook gelijk weer uitgezet ;)...
Tsja

15 Mar 2012 om 09:27
Ik heb zelf mailtje(s) gehad van Jambo en Puerto Rico, en hem daarna ook weer uitgezet
Jonkvrouw_Swaan

15 Mar 2012 om 10:01
Aangezet. Ik was bij 9 spellen aan de beurt, heb ook voor alle 9 spellen een mailtje gehad. Maar wel pas op het moment dat ik het desbetreffende spel had aangeklikt om mijn beurt te doen.
Zal de notificatie nog even aan laten staan om te kijken wat er gebeurt als ik weer ergens aan de beurt ben.
Tsja

15 Mar 2012 om 10:35
Was je ook al aan de beurt in die 9 spellen voordat je de mail-notificatie aanzette?
Jonkvrouw_Swaan

15 Mar 2012 om 10:53
ja

Er zijn nu net weer 2 mailtjes binnengekomen dat ik aan de beurt ben, en die spellen heb ik nog niet aangeklikt.
Tsja

15 Mar 2012 om 10:55
Dan werkt het in ieder geval naar behoren. Moet er alleen nog een nog een checkje in dat je jezelf geen mail kan sturen ;)
Tsja

26 Mar 2012 om 15:07
Leuk om te weten; er zijn welgeteld 2 mensen die het aangevinkt hebben ;D
Elenitza

26 Mar 2012 om 16:30
Hebben we het daarvoor gemaakt
Naja.. we.. Jij.
Tsja

26 Mar 2012 om 16:42
Toch bonus die 2e? Het was speciaal voor Nick gemaakt ;)
rober

27 Mar 2012 om 08:50
Ik vind het super prima werken.
Ik hoef nu tenminste alleen maar te kijken als ik echt aan de beurt ben.
Tsja

27 Mar 2012 om 08:55
Fijn om te horen :)
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]