Forum > De site > Spellen afgelopen  
Vogeltje

25 Jan 2012 om 10.20
Ik wil even een brainstormdraadje openen.

Het enige onderdeeltje van "mijn feuer" waarvan ik het idee heb dat het duidelijker kan, is de sectie "spellen afgelopen"

Als er meerdere spellen al zijn afgelopen en er loopt een nieuw spel af, dan staat hij daar ergens tussen. Meestal heb ik niet zo'n lange lijst met afgelopen spellen, maar als het er wat meer zijn, dan valt een net afgelopen spel niet op.

Ik heb zelf geen idee hoe het duidelijker kan, vandaar ook dit draadje om te brainstormen.


F1

25 Jan 2012 om 10:24
Ik zou het bijvoorbeeld ook nog leuk vinden als je aan de buitenkant van het spel zou kunnen zien wanneer er nog iets geschreven is in de chat.
Tsja

25 Jan 2012 om 10:28
[quote:Vogeltje]
Het enige onderdeeltje van "mijn feuer" waarvan ik het idee heb dat het duidelijker kan, is de sectie "spellen afgelopen"

Als er meerdere spellen al zijn afgelopen en er loopt een nieuw spel af, dan staat hij daar ergens tussen. Meestal heb ik niet zo'n lange lijst met afgelopen spellen, maar als het er wat meer zijn, dan valt een net afgelopen spel niet op.
[/quote]
Ik kan spellen die afgelopen zijn misschien nog bij de lopende spellen weergeven (bijvoorbeeld nog 24 uur). Moet ik wel redelijk voor knutselen, maar daar moet wel uit te komen zijn.
Tsja

25 Jan 2012 om 10:29
[quote:F1]
Ik zou het bijvoorbeeld ook nog leuk vinden als je aan de buitenkant van het spel zou kunnen zien wanneer er nog iets geschreven is in de chat.
[/quote]
Hier heb ik niet 1-2-3 een oplossing voor. Dit betekent namelijk dat er bijgehouden moet worden tot waar iemand de chat gelezen heeft.
Elenitza

25 Jan 2012 om 10:33
[quote:Tsja]
[quote:F1]
Ik zou het bijvoorbeeld ook nog leuk vinden als je aan de buitenkant van het spel zou kunnen zien wanneer er nog iets geschreven is in de chat.
[/quote]
Hier heb ik niet 1-2-3 een oplossing voor. Dit betekent namelijk dat er bijgehouden moet worden tot waar iemand de chat gelezen heeft.
[/quote]

Dan zou je dat tellertje wat bij de chat staat weer moeten geven ook in mijn feuer. Maar dan is het aan de spelers zelf om te onthouden tot waar ze ongeveer waren met lezen.
F1

25 Jan 2012 om 10:33
[quote:Tsja]
[quote:Vogeltje]
Het enige onderdeeltje van "mijn feuer" waarvan ik het idee heb dat het duidelijker kan, is de sectie "spellen afgelopen"

Als er meerdere spellen al zijn afgelopen en er loopt een nieuw spel af, dan staat hij daar ergens tussen. Meestal heb ik niet zo'n lange lijst met afgelopen spellen, maar als het er wat meer zijn, dan valt een net afgelopen spel niet op.
[/quote]
Ik kan spellen die afgelopen zijn misschien nog bij de lopende spellen weergeven (bijvoorbeeld nog 24 uur). Moet ik wel redelijk voor knutselen, maar daar moet wel uit te komen zijn.
[/quote]

Is het ook een optie om de afgelopen spellen te sorteren op basis van tijd wanneer ze afgelopen zijn? Dus de langst afgelopen spellen onderaan en de net afgelopen spellen bovenaan?
Vogeltje

25 Jan 2012 om 10:35
Dat klinkt in ieder geval al als een oplossing Tsja.
Maar het moet ook weer niet te veel werk zijn.

Is het anders misschien een optie om zelf "uit te loggen" uit een spel.
Als je dat hebt gedaan, zie je ze daarna niet meer staan.
Tsja

25 Jan 2012 om 10:36
[quote:F1]
Is het ook een optie om de afgelopen spellen te sorteren op basis van tijd wanneer ze afgelopen zijn? Dus de langst afgelopen spellen onderaan en de net afgelopen spellen bovenaan?
[/quote]
Op dit moment is het gesorteerd op spel soort (zodat alle zelfde spellen bij elkaar staan) en dan op spel_id. Het is vrij eenvouding om als 2e optie de afgelopen tijd te doen.
Tsja

25 Jan 2012 om 22:42
Dit laatste heb ik net gedaan.
Vogeltje

26 Jan 2012 om 08:19
[quote:Tsja]
Op dit moment is het gesorteerd op spel soort (zodat alle zelfde spellen bij elkaar staan) en dan op spel_id. Het is vrij eenvouding om als 2e optie de afgelopen tijd te doen.
[/quote]

Is het ook eenvoudig om de afgelopen tijd als 1e sorteeroptie te doen?
Tsja

26 Jan 2012 om 09:05
Dat is beduidend minder eenvoudig, maar dat zou ook betekenen dat de spellen door elkaar gaan staan. Ik weet niet of dat gewenst is.
F1

26 Jan 2012 om 09:26
[quote:Vogeltje]
[quote:Tsja]
Op dit moment is het gesorteerd op spel soort (zodat alle zelfde spellen bij elkaar staan) en dan op spel_id. Het is vrij eenvouding om als 2e optie de afgelopen tijd te doen.
[/quote]

Is het ook eenvoudig om de afgelopen tijd als 1e sorteeroptie te doen?

[/quote]

Dat was ook inderdaad mijn idee... Maar als het heel veel moeite kost... Móet je er vooral niet aan beginnen... Zo is het ook echt prima :)
Tsja

26 Jan 2012 om 09:29
Het is niet dat het niet kan. Het kost gewoon een uurtje terwijl dit hooguit 5 minuten was Als het wel gewenst is dan maak ik het gewoon natuurlijk.
Jonkvrouw_Swaan

26 Jan 2012 om 09:48
Ik heb ook liever dat de afgelopen spellen op volgorde van afgelopen staan dan gesorteerd op spel. Het is misschien voor het oog wat rommelig, maar je kunt dan wel makkelijk zien dat er weer een spel is afgelopen.
rober

26 Jan 2012 om 12:59
Ik sluit me bij mijn bovenbuurvrouw aan.