Forum > De site > Forum samenvoeging  
Elenitza

08 May 2013 om 20.16
Tsja en ik (en ook anderen van feuer) zijn ook actief op een ander forum.

Dat forum heeft ietwat te lijden onder een teruglopend ledenaantal. Het forum daar (wordt kolo genoemd) is een groep mensen die elkaar regelmatig in het echt zien en op het forum vaak spellen spelen. Dan kun je denken aan weerwolven, forumversies van expditie robinson, wie is de mol. Maar ook The Games, gewoon een spel (bv maharadja) wat het forumteam dan tegen anderen speelt.
Nu wordt het organiseren van zulke forumspellen met minder leden steeds minder makkelijk.

Vanuit een paar mensen die zowel op kolo als op feuer actief zijn kwam het idee "kunnen feuer en kolo niet worden samengevoegd".
Wat Tsja en mij betreft is dat zeker een optie.

Wat zou er voor hier veranderen. Qua spellen en toernooien, helemaal niets.
Qua forum zou het andere forumsoftware worden, omdat voor de forumspellen wat meer functies nodig zijn dan Tsja zelf gemaakt had. De uitdaging wordt dan nog in het samenvoegen en ordenen van alle topics.

De forumindeling gaat dan uiteraard veranderen.
En mogelijk dat we de breedte van de site wat aan gaan passen, maar daarvan moeten we nog bekijken of dat haalbaar is of dat dat een onmogelijk werkje is .

Voor de mensen die willen kijken op het koloforum:
www.axecrazy.nl/forum

Dan weten jullie in ieder geval wat er mogelijk gaat veranderen en komen julie niet ineens voor een verrassing te staan. Op en aanmerkingen zijn natuurlijk welkom.


Emus (gast) 08 May 2013 om 20:40
Wat een goed idee!


F1

08 May 2013 om 22:07
Haha, ik ben ook helemaal voor ;)
Wellicht ook nog wat aanwas voor hier...
Elenitza

08 May 2013 om 22:46
Stiekem was dit draadje eigenlijk meer voor de mensen die alleen op feuer actief zijn ;)
F1

09 May 2013 om 00:06
Owh... joh... dus ;)...
Hans
09 May 2013 om 22:23
heb wel een account op kolo (hoop dat ik dan in deze draad mag reageren :-p)

leuk idee! ben niet zo'n forummer maar als het samengevoegd wordt zou dat best eens kunnen veranderen
Tecumseh
10 May 2013 om 18:45
Goed plan!
AxeCrazy

11 May 2013 om 16:39
Ik weet het niet hoor :)
Tecumseh
11 May 2013 om 18:16
[quote:AxeCrazy]
Ik weet het niet hoor :)

[/quote]

O jee, dat kon wel eens een probleem op gaan leveren dan. ::)
Elenitza

12 May 2013 om 14:33
Even deze nog een keer onder de aandacht brengen ;)

Zijn er nog voorkeuren of wensen voor als het samengevoegd gaat worden.
Toernooideel van het forum blijft natuurlijk.
Welke delen zijn nog meer belangrijk? Moet elk spel dat hier te spelen is een eigen board hebben? Of mag dat een hoop "spellen"?

Wat voor een forumindeling zien jullie voor je?
Tecumseh
12 May 2013 om 23:51
Ik denk zelf dat de (regel)vragen bij elk spel wel over het algemeen in een speldraadje zal passen. Aan de andere kant zijn dat 2 forumdelen die misschien net zo makkelijk in een keer over te zetten zijn. Het samenvoegen van de beide fora zal toch best voeten in aarde hebben en ook het invoegen van het uiteindelijke forum in deze site lijkt me een hele klus. Ik neem in elk geval aan dat de site zo blijft en het forum daarin gepast word.
Elenitza

16 May 2013 om 10:57
[quote:Tecumseh]
Ik neem in elk geval aan dat de site zo blijft en het forum daarin gepast word.
[/quote]
Er komen geen grote veranderingen nee. Hooguit dat de site wat breeder wordt. En dus andere forumsoftware.
Maar dat is het ook wel.. Verder blijft het zoals het nu is.
Vuurduivel

16 May 2013 om 15:52
Ik ken kolo niet. Maar als het aan mij ligt zou ik deze twee sites samenvoegen.
Rick
20 May 2013 om 20:47
Ik denk dat het wel samengevoegd worden, eerlijk is eerlijk, ik kijk op allebei niet door tijdgebrek. Maar ik ken ze beide wel, en samenvoegen lijkt me voor beide een goede stap.
Rogoter
20 May 2013 om 20:51
As I understand it, you want to put the forum together with the one of Axecrazy. Most of it, as it is here, is Dutch anyway, so it won't make a big difference to me :-). Do you also want to invite the members to play on feuerteufel? That would be great.
Piet
21 May 2013 om 16:27
the idea is that both communities get an extra impuls from the merger...
this site is mostly about playing games and the forum is mostly used for tournaments. The axecrazy forum is just a forum, with 20-25 active members who use the forum to communicate and play forumgames (not games like musiclyrics, but more complex ones...some are forumaddaptations of boardgames, others are addaptations of tv programs (like robinson) and others are just known forumgames.
The problem for the axecrazy forum is that 20-25 is a bit too small to keep thing interesting, and our active memberbase is slowly dropping.
Here you have cummunity that is probably not as active on the forum, but do like playing games and a site that has something to offer to new people who can later discover the forum behind the site...

Also (and this is probably the key factor for the possible merger), is that of those 20-25 people, 2 of them are Tsja and Elenitza and about 10 or more of them are already playing here since the start of the site...
Jonkvrouw_Swaan

21 May 2013 om 16:49
Take a look at the axecrazy forum: www.axecrazy.nl/forum
Elenitza

23 May 2013 om 09:19
Aanstaande zaterdag gaat gekeken worden naar de technische mogelijkheden (en onmogelijkheden).
Emus

27 May 2013 om 18:02
[quote:Elenitza]
Aanstaande zaterdag gaat gekeken worden naar de technische mogelijkheden (en onmogelijkheden).
[/quote]

En?