Forum > De site > Spelersaantal bij open spellen  
alex_leyden
19 Jun 2014 om 10.04
Hallo allemaal,

Het is mij al enkele keren opgevallen en het stoort mij soms een beetje dat bij open spellen niet het gekozen spelersaantal vermeld staat. Bij de meer speler spellen vind ik het soms leuker om met een bepaald aantal spelers, maar het is niet inzichtelijk hoe veel spelers er meedoen als de degene die het spel heeft aangemaakt niet in de titel aangeeft: 4p of 3p etc.

Is hier een oplossing voor te verzinnen?

Grt Alex


4everlast

19 Jun 2014 om 12:09
zelf veel spellen starten ;D
alex_leyden
21 Jun 2014 om 16:12
Natuurlijk, dat is ook een oplossing, maar ik dacht aan een meer technische oplossing (vermelding bij spellen met hoeveel spelers het gespeeld zal worden). Nou ben ik geen sitebouwer, maar het lijkt me niet een heel lastig in te bouwen functie.
Elenitza

21 Jun 2014 om 18:21
Lastiger dan je op het eerste gezicht denkt.
Want bij open spel moet het erbij gemaakt worden, bij deelnemen moet nagekeken worden of er een aantal is opgegeven en of dat al bereikt is. En bij start spel moet weer gekeken worden of het wel met het goede aantal spelers is.
En dan zit je nog puur met waar je dat in de layout netjes wegwerkt ;)
alex_leyden
21 Jun 2014 om 20:47
Aha ik was in de veronderstelling dat bij open spel al een optie was om een aantal spelers in te voeren, maar zie net dat ik me daarin vergis. Zal wel in de war zijn met een andere spellensite. Dan is het inderdaad al een stukje lastiger te bouwen.

Toch lijkt het mij iets om op het wensenlijstje te zetten. Ben hiernaast ook actief op Yucata en Boite a Jeux die deze functie wel hebben, en merk gewoon dat ik het hier mis.

Ik weet alleen niet of ik de enige ben die dit zo beschouwt. Zijn er anderen die hier het nut van inzien?
Tecumseh
22 Jun 2014 om 13:27
Ik zie daar zeker het nut van in. Snap ook dat het lastig is om te programmeren.
Tsja

23 Jun 2014 om 10:22
Het is niet zo zeer enorm lastig. Het is alleen redelijk wat werk. Het moet voor elk spel gedaan worden. Spellen openen/deelnemen/starten is voor elk spel apart gemaakt.

Daarnaast is het functioneel niet helemaal duidelijk voor mij. Stel iemand geeft aan een spel met 4 spelers te willen spelen; kan hij dit spel dan ook starten als er maar 3 spelers in het spel zitten? Is de 'host' leidend? Of moet dit spel dan maar verwijderd worden en een nieuw spel geopend worden voor 3 spelers?

Op dit moment is het het meest flexibel door gewoon in de spelnaam aan te geven met hoeveel spelers de voorkeur is.

Ik begrijp de behoefte wel. Ik speel liever ook geen spelletjes maharadja met 5 spelers (en ook niet met 2), of PR met 5. Als ik zelf de 'host' niet ben dan heb ik dat niet voor het zeggen.
alex_leyden
23 Jun 2014 om 11:59
Is dat dan niet een mogelijke simpelere oplossing: alleen toevoegen aan het spellen openen: voorkeur aantal spelers, en dat zichtbaar maken op de mijn feuer pagina (cijfertje naast het icoontje in de meest rechter balk)?

Hiermee blijft het even flexibel, maar wordt de host wel gevraagd een voorkeur aan te geven (misschien ook een optie voor 'geen voorkeur' daarbij).
Tsja

24 Jun 2014 om 13:24
Je bedoelt dat er alleen een voorkeur weergegeven wordt, maar die niet afgedwongen wordt bij het starten van een spel?
alex_leyden
24 Jun 2014 om 18:28
Ja, inderdaad.
Tsja

25 Jun 2014 om 14:10
Het ligt misschien aan mij, maar dat voelt niet echt consequent, of in de lijn der verwachting die spelers hebben bij het joinen van een spel.
Tecumseh
26 Jun 2014 om 18:34
Dat lijkt me ook een halve en dan nutteloze maatregel. Wat mij betreft kun je dan net zo goed de titel van het spel hiervoor gebruiken.
alex_leyden
26 Jun 2014 om 20:23
Ok, dan blijft het zoals het nu is.