Forum > De site > In game kleur  
F1

09 Sep 2014 om 16.38
Ik (en ik denk velen met mij) heb een bepaalde favoriete kleur (in mijn geval rood) om mee te spelen. Dat is gewoon makkelijk, omdat je je dan niet snel vergist. Zeker bij een spel dat over meerdere dagen/weken gespeeld wordt, zoals hier het geval is.
Als mijn favoriete kleur al ingenomen is in een bepaald open spel, zal ik soms om die reden niet meedoen, maar zelf een tweede spel openen. Maar bij gewone spellen vind ik het nog niet eens zo erg. Dan vergis ik me misschien een keer.
Bij toernooien is het iets anders voor mij, dan wordt ik toch een beetje fanatieker. Tuurlijk doe ik nog steeds mee voor de lol voornamelijk, maar een stomme fout doordat ik in spel 1 geel ben en spel 2 rood kan ik wel van balen dan.

Waarom deze introductie... ik vroeg me af of het niet mogelijk zou zijn om in elk spel steeds je "eigen" favoriete kleur te zijn, zonder dat anderen dat per sé zien. Dat je dus niet zozeer als speler "rood" een spelletje joint, maar gewoon als F1 en dat je zelf dan 1 van de kleuren mag kiezen. Als ik mijn spel dan open ben ik rood en de andere om het even welke kleur. Als iemand anders datzelfde spel opent is hij misschien rood, omdat dat toevallig zijn "eigen" kleur is en ben ik bijvoorbeeld groen.

Ik heb geen idee of dit te maken is en zo ja hoe moeilijk dat dan is.


El_Capitan
09 Sep 2014 om 16:45
Dat zou wel fijn zijn. Mijn favoriete kleur is ook rood...
Piet
09 Sep 2014 om 17:06
aangezien rood niet mijn favoriete kleur is, hoeft dit van mij niet zo hoor...


maaruh...goed plan wat mij betreft,vrees dat het niet zo makkelijk in te bouwen is en mogelijk per spel gedaan zal moeten worden (maar dat hangt af van hoe het gebouwd is en daar kan ik verder niet over oordelen)
alex_leyden
09 Sep 2014 om 21:34
Ik weet dat het op yucata.de standaard in de meeste spellen zit ingebouwd dat je aan het begin van een spel mag kiezen in welke kleur jouw speelstukken worden weergegeven, onafhankelijk van of iemand anders die kleur al heeft gekozen. Ik vind dit zelf ook erg prettig.

Ik zie alleen voor deze site enkele obstakels:
-mensen die niet deelnemen aan een spel kunnen op deze site een spel wel bekijken (hoe zien deze niet-deelnemers de kleuren van de spelers?)
-niet alle spellen zijn hier ingedeeld op kleur, sommige op elementen uit het spel (handelaar uit puerto rico kaartspel, indigo puerto rico)
F1

09 Sep 2014 om 22:24
Het is dan ook maar voor een aantal spellen van toepassing. Voor beide puerto rico games is het totaal irrelevant welk teken je bent. Zelfde geldt voor vrijwel alle 2p games.
Elenitza

09 Sep 2014 om 23:25
Op zich snap ik de vraag wel. Ik doe hetzelfde. Bij maharadja toernooi was ik ook de degene die de spelletjes opende, wist ik tenminste zeker dat ik met blauw kon spelen ;).
Dus op zich ben ik voor.

Alleen er is wel een maar. Volgens mij is het lastig tot misschien zelfs wel heel lastig om te bouwen.
Maargoed. Voor de duidelijkheid, zodat we weten hoeveel werk het zou zijn.
Om welke spellen zou het gaan? Ik kan zelf komen met Stenen Tijdperk, Maharadja en Amazone. Mis ik er dan nog? Wat is het prioriteitenlijstje?
Amazone gaat sowieso eigenlijk niet. De kaarten die je krijgt zijn afhankelijk van de kleur die je bent. Dus als je kleur verandert wordt dat met de kaarten wel wat lastig.
F1

10 Sep 2014 om 21:34
Het gaat alleen om dat je de kleur aan kunt passen. Ik vind het prima om bij Amazone de kaarten van speler "oranje" te krijgen (lees in de achtergrond/database)... Als ik als output maar rood zie bijvoorbeeld.
Elenitza

10 Sep 2014 om 21:46
Dat was wat wij inderdaad ook bedacht hadden.

Bij maharadja gaat het redelijk wat ombouwwerk worden. De dan lopende spellen zijn dan daarna ook niet meer te spelen (of er moet extra werk in een conversie gestoken worden) als de kleur gekozen kan worden.
Bij Stenen Tijdperk kan het iets minder moeilijk ;)


Als jullie even mooi gaan bedenken om welke spellen het allemaal zou gaan, gaan wij daarna kijken in hoeverre dat mogelijk is en we er tijd voor hebben.