Forum > De site > Evaluatie toernooien  
F1

22 Jan 2015 om 18.05
In het kader van de andere draadjes over de website, wil ik ook graag de toernooien even tegen het licht houden. Daar is al een aantal dingen over gezegd in de andere draadjes, maar wilde daar toch nog iets dieper op in gaan.

[b] Meer toernooien[/b]
Toernooien zijn leuk en voor een redelijk deel van de mensen hier ook een reden om hier te zijn. Ik vind het ontzettend leuk om te -organiseren. Ik hoor bij diverse mensen de roep om meer toernooien, op zich geen probleem. Idee achter dit concept was om niet iedereens mijn feuer dicht te laten slibben en ook nog ruimte te hebben voor "losse" potjes.
Aan de andere kant snap ik dat na de groepsfase voor de helft van de mensen meestal het toernooi er al op zit. Dat is ook niet erg leuk.
Mijn voorstel zou dus zijn zodra een toernooi van de poulefase naar de KO-fase gaat start er een nieuw toernooi in de groepsfase. Dat betekent dus dat er steeds 4 toernooien tegelijkertijd spelen. Twee 2-speler (1 in groepsfase, 1 in KO-fase) en twee 4-speler toernooien.
Graag hoor ik jullie mening hier ook over.

[b]Trage toernooien[/b]
Ik merk dat ik toernooien soms wat langzaam vind gaan. We wachten al een tijdje op de finale van Rozenkoning en ook het laatste potje in de groepsfase van stenen tijdperk vind ik zelf lang duren. Nou ben ik geen doorsnee speler, ik denk dat ik meer online ben dan de gemiddelde speler. Tot nu toe heb ik dit maar geaccepteerd zoals het is. Maar ik hoor graag of mensen hier nog een goed idee voor hebben?

[b]Competitie[/b]
ca. 2 jaar geleden begonnen we met de competitie als soort pilot. Ik zou het nog steeds leuk vinden om hier mee door te gaan, maar weet gewoon niet zo goed hoe.
In elk geval zou ik het leuk vinden als er ook echt divisies zijn zodat je kun promoveren/degraderen.
En ik vond het wel erg lang duren voor een competitie. Wellicht minder spelletjes of bijvoorbeeld divisie van 4 spelers (maar is dat echt een competitie te noemen), waarbij je alle spellen 2x tegen iedereen speelt. Dan heb je wel gelijk (bij genoeg aanmeldingen) aardig wat divisies ;-). Of juist een competitie met maar één spel. Of met een selectie van spellen, waarbij er gestemd wordt o.i.d. welke spellen dat dan worden?

[b]Beloningen[/b]
Nog iets anders wat me wel leuk lijkt, maar meer een vraag is voor Tsja/Elena is een soort medaille achtig iets. Beetje net zoals de roos die donateurs krijgen (allemaal even doen!!), maar dan een goud/zilver/brons tekentje (zoals rechtsboven in de website) naast je naam. Met een scroll over, 1e in het Stenen tijdperk toernooi 2014/2015 o.i.d.
Zomaar een grappig ideetje, wat wellicht lastig te realiseren is.


El_Capitan
23 Jan 2015 om 14:08
[b]Meer toernooien:[/b] goed idee van je!

[b]Trage toernooien:[/b] dat is een lastige, je zou toernooien speciaal voor veel spelende mensen kunnen organiseren, maar dat zou er dan weer naast moeten en is extra lastig en verwarrend denk ik. Een reminder aan mensen bij de start van het toernooi om wel elke dag even te kijken of ze een zetje mogen doen.

[b]Competitie:[/b] Ik heb een tijdje terug nog een idee richting Tsja gemaild met een soort van competitie over 1 spel. Bijv. rozenkoning. Met divisies, degradatie/promotie.

[b]Beloningen:[/b] Goed idee!! De medaille dan. Want ik hoefde niet meer te doneren van Tsja.
AxeCrazy

23 Jan 2015 om 16:05
Meer toernooien
Ik ben voor !

Trage toernooien:
De enige optie die ik kan verzinnen, is een automatische "End Turn" als een speler niet iedere (of 2 misschien) dag een zet doet en zijn afwezigheid niet op vakantie heeft staan?

Competitie
Vind de competitie per spel ook sterker, maar dan kom je toch weer op het ELO systeem uit dat ik een tijdje terug als eens opperde. Van mij mag het, zeker als je per spel aan kunt geven of je eraan mee wilt doen.

Beloningen
Altijd leuk
F1

27 Jan 2015 om 22:49
Zijn er nog andere mensen die hier een mening over hebben?
Defdamesdompi
27 Jan 2015 om 23:58
Zeker :-)
Ik ben zeker voor meer tornooien, ik doe aan alles mee.
Ik heb in een andere thread al een suggestie gedaan voor een andere soort competitie, maar misschien was dat wat te vaag en te technisch om ook maar enige reactie uit te lokken ;-)
Naar mijn mening verlopen de tornooien ook soms wat te traag waardoor het enthousiasme wat wegebt, maar wat je eraan kan doen weet ik niet.
Vogeltje

28 Jan 2015 om 00:03
Meer toernooien, competitie, ranking...

Ik vind een nieuw toernooi starten op het moment dat de poulefase voorbij is een prima idee.

De competitie vond ik erg leuk om te doen, en ga ik ook zeker weer aan meedoen. Of het nu allround of per spel is (hoewel ik niet alle spellen speel).

Een ranking vind ik wel grappig, maar niet echt een must.

Beloningen zijn wel grappig, maar moet dan weer niet te veel werk zijn voor Tsja
Piet
28 Jan 2015 om 08:07
meer toernooien graag!
ik speel eigenlijk voornamelijk de toernooitjes hier en verder niet zo veel. en ik had me zelfs bijna ingeschreven voor een toernooitje van een spel wat ik eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt...babel dus
Dan liever wat regelmatiger toernooitjes van de spellen die ik wel echt leuk vind.

Rikje
28 Jan 2015 om 09:20
hoe meer toernooien en competities, hoe beter :)
El_Capitan
28 Jan 2015 om 10:50
Iedereen wil meer toernooien
F1

30 May 2015 om 12:57
Inmiddels hebben we 4 lopende toernooien. Ben even benieuwd hoe dat iedereen bevalt.
Doe je aan zoveel mogelijk toernooien mee? Heb je nog tijd voor een los spelletje tussen door? Of is je hele spellen overzicht gevuld met de potjes uit de 4 toernooien?
Ander op-/aanmerkingen, wensen, ideeën?
El_Capitan
30 May 2015 om 13:24
Ik doe aan elk toernooi mee. Ook al ken ik de spelletjes dan misschien nog niet, een toernooi is ook een perfecte mogelijkheid om het spel goed te leren. Je wordt dan niet gematst ofzo. Al is het wel handig om vantevoren wel een paar oefenpotjes gespeeld te hebben.

Mijn overzicht is wel behoorlijk gevuld met de potjes uit de toernooien (al zit ik nog maar in 2 ), maar dat vind ik persoonlijk niet erg. Ik heb daarnaast ook nog wel tijd voor andere spelletjes, en bij een toernooi is de kans dat iemand regelmatiger zet wat groter, dat is bij sommige losse spelletjes nog wel eens erg, dan doe je een zet en moet je soms 2 tot 3 weken wachten voordat jij weer aan de beurt bent.

Dus wat mij betreft geen opmerkingen over de toernooien. Ik denk wel dat dit het maximum is aan deze toernooien, maar een goed maximum, minder hoeft zeker niet.
Jonkvrouw_Swaan

30 May 2015 om 13:46
Eens
AxeCrazy

30 May 2015 om 22:03
Ik vind de toernooien altijd leuk omdat je dan ook eens met andere mensen speelt. Omdat ik naast de toernooien toch altijd nog een enkele andere spelen heb lopen heb ik altijd wel wat te doen.
Soms wel jammer dat er zo'n enorm verschil in speelsnelheid is tussen spelers.
Zo speel ik al enkele maanden de kwartfinale potjes voor stenen tijdperk terwijl ik ondertussen al tientallen andere potjes stenen tijdperk heb uitgespeeld. Dat duurt voor mij dan allemaal net te lang. Moet iedere keer als ik aan de beurt ben weer kijken "wat ik ook alweer wilde gaan doen" .

Maar gezegd, ik heb er voldoende naast lopen. :)
keep up the good work