Forum > Divers > Frustrator > Regels Frustrator  
Elenitza 27 Jul 2008 om 19.24
Je speelt het spelletje tegen jezelf.
De rode bolletjes zijn vaststaand. De groene gebruik je om alles op zijn plaats te zetten. In het spel moet je ze echter wel samen zien als gekleurde bolletjes.
Het is de bedoeling dat er in elke lijn (horizontaal, verticaal en diagonaal) maximaal 1 bolletje gekleurd is.
Daarbij moeten er wel in elke horizontale en verticale lijn een bolletje gekleurd zijn. In de diagonaal hoeft niet in elke lijn een gekleurd bolletje te staan.

Het spel is afgelopen als je de juiste oplossing gevonden hebt.
Door op de knop "nieuw spel" te klikken kun je een nieuw opgave-nummer invullen.
De opgaves lopen vanaf 1 tot en met 28.

Elenitza 03 Aug 2008 om 22:55
Nog even het linkje waar het spelletje te downloaden is, voor de mensen die het niet doorhadden .

Download
kristelll 07 Aug 2008 om 14:08
ik mis een 3de kleur om vakjes te vullen die sowieso niet kunnen...om het wat overzichtelijker te maken...
Elenitza 07 Aug 2008 om 14:29
Tsja, ik heb het nagemaakt van een spelletje dat bij een sudokupakket zat .

En daar moesten we het doen met rood en groen.
Dus ik ga er ook geen ander kleurtje inmaken eigenlijk. Dan tast ik idee van het spelletje aan, dat vind ik zonde.
kristelll 07 Aug 2008 om 15:45
dacht ik al...het maakt het iig stuk makkelijker ja...maar goed, maar proberen die kleur erbij te denken he
Elenitza 07 Aug 2008 om 15:53
Klopt .

Met zou het makkelijker zijn, dat ben ik met je eens..
kristelll 07 Aug 2008 om 16:06
bij dit soort spelletjes kunt ge op papier wel altijd geheugensteuntjes zetten...in principe zou ge met een pen een kruis mogen zetten welke ge zeker zijt dat geen kan staan..., net zoals ik bij sudoku in kleine cijfertjes de nog mogelijke opties neerzet...dus op die manier zou ge wel soort van mogelijkheid kunnen creeeren...
kristelll 07 Aug 2008 om 16:09
oef...de eerste eindelijk gelukt
Elenitza 07 Aug 2008 om 16:11
Het is geen spelletje op papier . Dat is het probleem, je hebt alleen dat dingetje in je hand..

De 2e is makkelijker..
Piet 07 Aug 2008 om 19:06
altijd leuk als je het 8 koninginnenprobleem weer eens ergens tegen komt
Elenitza 01 Dec 2008 om 19:52
Het spelletje staat nu onder Extra.
etwie 01 Jun 2009 om 19:20
en hoe weet je nu of het spelletje correct is uitgespeeld? Want ik zie geen fouten staan, maar ik krijg geen 'gewonnen' of zo?
Elenitza 01 Jun 2009 om 19:32
Als je de oplossing goed hebt, dan komt er een hele grote smiley in beeld. Dan zou die goed moeten zijn.

Maar als jij in de overtuiging bent dat jouw oplossing goed is, en het programma vind van niet, dan kan het zijn dat er een bug in zit. In dat geval is het handig als je een prinstscreen maakt en die naar mij mailt.
etwie 01 Jun 2009 om 20:01
oeps, stomme vraag, was dus toch niet juist, nu wel